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21.11.2019 | THY467 | B738 | Odessa/UKOO | Runway excursion/nose gear collapse during landing attempt


FalconJockey

Empfohlene Beiträge

Turkish hat mal wieder ein Flugzeug versenkt.

 

http://avherald.com/h?article=4cf94b6d

 

A THY Turkish Airlines Boeing 737-800, registration TC-JGZ performing flight TK-467 from Istanbul (Turkey) to Odessa (Ukraine) with 134 people on board, was on final approach to Odessa's runway 16 when the crew initiated a go around at very low height. The aircraft climbed to 8000 feet, positioned for another approach to runway 16 and landed about 25 minutes later at 20:54L (18:54Z). The aircraft came to a stop on the left edge of the runway with the nose gear collapsed and the nose beyond the edge of the paved surface. The aircraft was evacuated via slides. No injuries are being reported.

Mode-S Transponder data transmitted by the aircraft suggest the aircraft actually touched down on first approach and performed a balked landing.

The airline reported the aircraft departed the runway after landing in Odessa, the passengers and crew were evacuated without any injuries.

On Nov 22nd 2019 Ukraine's NBAAI reported that after landing on runway 16 the Boeing 737-800 registration TC-JGZ rolled out of the runway. When attempting to return onto the runway the nose gear collapsed and the aircraft stopped at the left edge of the runway with the right main gear remaining on the runway surface and the left main gear outside of the runway. The occurrence was rated a serious incident and is being investigated.

Metars:
UKOO 212030Z 08008MPS 9999 SCT015 OVC020 02/M02 Q1030 R16/090060 NOSIG=
UKOO 212000Z 07008G13MPS 040V100 9999 -SN SCT015 OVC020 02/M01 Q1030 R16/090060 NOSIG=
UKOO 211930Z 09010MPS 060V120 9999 -SN OVC017 02/M01 Q1030 R16/090060 NOSIG=
UKOO 211900Z 09011MPS 060V130 9999 OVC018 02/M01 Q1030 R16/090060 NOSIG=
UKOO 211832Z 09011G17MPS 050V120 9999 -SN OVC017 02/M01 Q1030 R16/090060 NOSIG=
UKOO 211830Z 09011MPS 050V110 9999 -SN OVC017 02/M01 Q1030 R16/090060 NOSIG=
UKOO 211800Z 09009G15MPS 9999 -SN OVC017 02/M01 Q1030 R16/090060 NOSIG=

 

thy_b738_tc-jgz_odessa_191121_3.jpg

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Ot an

wenn Du man den AV verfolgst, hat es in der  letzten Zeit einige solcher Vorfälle gegeben.

Keinem was passiert  ( ok dem Flugzeug schon )

Das ist von einer 737 -300 , hat damit nichts zu tun.

"Peace B733 at Lagos on Jul 23rd 2019, hard landing causes nose wheels to separate"

peace_b733_5n_bqo_lagos_190723_5.jpg

OT aus

Frank

 

 

 

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  • 1 Monat später...
On 11/22/2019 at 8:01 PM, Frank Holly Lake said:

wenn Du man den AV verfolgst, hat es in der  letzten Zeit einige solcher Vorfälle gegeben.

Das bemerkte auch die EASA und hat darum ein Sensibilisierungsprogramm gestartet um die Runway Excursions zu vermindern.

Dieses Video zeigt knapp und gut die Problematik auf. Insbesondere die unterschiedliche Definitionsbasis zwischen FAA und ICAO.

Es wäre mal langsam Zeit, dass die Nordamerikaner sich an die von der übermässigen Mehrheit definierten Regeln der Luftfahrt halten. Auch bei der Voice..

um schliesslich Missverständnisse, Misskalkulationen und Fehlerpotential zu verringern.

 

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Das ist ein alter Hut, dieses Thema hören und sehen wir seit Jaaaaaahren immer wieder im Recurrent Training.

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