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FENIX A320 für MSFS, Release 19.05.2022 2000Z, Preis 49,99£


conaly

Empfohlene Beiträge

So, hab jetzt auch meinen ersten großen Bug gehabt, der aber nur indirekt am FENIX liegt: Fliege EHAM-LSZH. Managed Descend. Maschine oszilliert etwas im Sinkflug, also auf Open Descend umgestellt um zu schauen obs besser wird. Plötzlich geht die Maschine in einen steilen Sinkflug über. AP aus, Thrust IDLE, aber ich kann das Ding nicht mehr steuern. Egal wie sehr ich am Stick ziehe, es rührt sich nichts. Links und rechts konnte ich noch leicht steuern, aber hoch/runter ging gar nichts, das Ding hielt stur Pitch nach unten bis zum Einschlag in die Berge.
 
Hab das im Fenix-Discord gemeldet, dort hieß es von den Entwicklern, dass dies bekannt sei und eine Inkompatibilität mit dem Toolbar Pushback besteht. Das Tool sollte bei Nutzung mit dem Fenix komplett deinstalliert sein.
 
Schade drum, das war echt ein gutes Tool, aber wenns nicht geht, dann gehts nicht. Dann wohl der klassische Weg über manuellen Pushback.
Interessant.... Habe das Tool auch im Einsatz. Vielleicht ist das der Grund bei mir.... Weisst du wie man das punktuell deaktiviert?

Markus

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Ich würd anbieten dir mal live zuzusehen, wie du den Bus startest, wenn du deine Sim-Session z.B. über Discord, Twitch oder Youtube streamen könntest. Vielleicht fällt mir ja live was auf.
Das nehm ich gerne an Dimitri, danke. Melde mich mit einer PN sobald ich die Zeitfenster sehe. Bin die kommenden 6 Wochen sehr viel unterwegs.

Markus



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vor 2 Stunden schrieb Gulfstream:

Habe das Tool auch im Einsatz. Vielleicht ist das der Grund bei mir.... Weisst du wie man das punktuell deaktiviert?

Einfach den Ordner "ambitiouspilots-toolbar-pushback" aus der Community raus verschieben.

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Einfach den Ordner "ambitiouspilots-toolbar-pushback" aus der Community raus verschieben.
Danke. Oder mit dem Tool deaktivieren, welches den Community Ordner verwaltet. Kam mir heute Nacht in den Sinn

Markus

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Stimmt. Ich habe den Addons Linker kurz genutzt, aber nun wieder gelöscht. Brauche ich doch nicht.

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Hab's probiert - das Deaktivieren des Addon Linker macht keinen Unterschied. Was ich auch beobachtet habe: sobald die Treiber up&running sind und ich die APU runterfahren will (GEN1 und GEN2 online) - fährt sie nicht runter.....

 

Erneut ratlos was die Treiber und GEN zum Tauchen bringen und Fenix Support schweigt. Bin mittlerweile sicher, dass es ein Bug ist. Habe den FSL Bus geflogen, wie auch den Aerosoft Bus und hatte nie Probleme.

 

Wer ne Idee hat - freue mich. 

 

Danke.

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Nutzt du irgendwelche externe Hardware wie Joystick, Schubhebel etc.? Kann sein, dass da irgendeine Zuweisung steht und irgendwas automatisch umstellt? Schonmal probiert alles bis auf Maus und Tastatur abzuklemmen?

 

Ansonsten vielleicht mal ein Video erstellen und auf Youtube hochladen, z.B. mit der Microsoft Game Bar (Win+G für die Gamebar oder falls aktiv WIN+ALT+R um die Aufnahme direkt zu starten und zu stoppen). Vielleicht kann man dann nachvollziehen, was schief läuft.

Bearbeitet von conaly
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vor 12 Stunden schrieb conaly:

Nutzt du irgendwelche externe Hardware wie Joystick, Schubhebel etc.? Kann sein, dass da irgendeine Zuweisung steht und irgendwas automatisch umstellt? Schonmal probiert alles bis auf Maus und Tastatur abzuklemmen?

 

Ansonsten vielleicht mal ein Video erstellen und auf Youtube hochladen, z.B. mit der Microsoft Game Bar (Win+G für die Gamebar oder falls aktiv WIN+ALT+R um die Aufnahme direkt zu starten und zu stoppen). Vielleicht kann man dann nachvollziehen, was schief läuft.

 

Das war es Dimitri - der eine Joke, welcher bei mir als Mixer für die DAHER eingestellt ist, macht der FENIX offenbar Probleme. Dachte nicht daran, weil weder die FlyByWire noch die PMDG irgendwelche Probleme machte - Danke für den Gedanken! Habe nun endlich meine ersten Flug LSZH/LSZS gemacht - fantastisch! Bis auf die Kleinigkeit, dass ich den Standard Luftdruck nicht einstellen konnte (pull knob...??, push geht) - wirklich ein toller Flieger. Zurecht wird m.E. hier FSLabs gefordert....

 

Danke nochmals für den Tip!

 

Edit: und mit dem Tool ambitious-pilots-toolbar-pushback. Geht. 

Bearbeitet von Gulfstream
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Freut mich, dass ich helfen konnte, viel Spaß mit dem Ding! Generell ist es äußerst empfehlenswert für jedes Flugzeug ein eigenes Hardware-Profil anzulegen, das geht im MSFS zum Glück recht einfach. Für den Fenix fehlen leider noch ein paar Zuweisungen (z.B. kann man den A/T Disconnect Pushbutton am Thrust Lever noch nicht belegen), aber insgesamt geht schon recht viel.

 

QNH macht bei mir übrigens auch keine Probleme. Der Clickspot auf der oberen Hälfte des Drehknopfs wäre Push, auf der unteren Hälfte wäre Pull (kein Rechtsklick!).

 

 

Nachtrag: Mit dem Pushback-Tool vorsicht! Bei mir ging das auf mehreren Flügen auch problemlos, bis es auf einem plötzlich zu dem genannten Sturzflug kam.

Bearbeitet von conaly
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vor 3 Stunden schrieb conaly:

QNH macht bei mir übrigens auch keine Probleme. Der Clickspot auf der oberen Hälfte des Drehknopfs wäre Push, auf der unteren Hälfte wäre Pull (kein Rechtsklick!).

 

Interessant. Bei mir ist es die linke Taste und dann die rechte gleichzeitig. Ist wahrscheinlich ein Zuordnungsthema. Muss auch zuerst die von dir genannten Clickspots suchen/finden. Umstellung QNH geht (e.g. 2992 zu 1013), aber nicht push zu STD.

Bearbeitet von Gulfstream
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Frage: In einem anderem Forum wurde heiß darüber diskutiert, dass das Fenix-Addon ständig "nach Hause telefoniert". Nach der blöden Geschichte damals mit dem FSLabs-Airbus, der den PC auspionierte, bin ich vorsichtig geworden. Ist da was dran?

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vor 9 Stunden schrieb Baeriken:

Frage: In einem anderem Forum wurde heiß darüber diskutiert, dass das Fenix-Addon ständig "nach Hause telefoniert". Nach der blöden Geschichte damals mit dem FSLabs-Airbus, der den PC auspionierte, bin ich vorsichtig geworden. Ist da was dran?

 

Der Fenix hat diverse Onlinefunktionen am laufen (ACARS, Simbrief etc.). Aber generell ist es so, dass einzig für den Login in der App eine Internetverbindung nötig ist, anschließend kann man den Bus auch komplett offline nutzen.

 

Das Thema DRM ist hier sicherlich ein Punkt. Aber generell trifft das auf viele Add Ons und sogar den Sim selbst (Bing, Live-Daten) zu, wobei es immer noch einen gewaltigen Unterschied macht, ob man normales Online-DRM verwendet, oder Nutzern echte Trojaner unterjubelt, die Passwörter (!!!) auslesen. Hast du Links zu den Themen, die diskutiert werden?

 

 

On a different note: Heute ist ein zweiter Patch erschienen, Versionf 1.0.2.104:

 

Zitat

Version 1.0.2.104, released on 2022-06-01
Changelog
[SYSTEMS]
○    Several startup crash fixes
○    Kill gateway if already running
○    Add graceful gateway shutdown
○    Reduce Hoppie request rate, stop requests if invalid logon
○    Fixed issue with autolaunch not working
○    Set parking brake initial state in more reliable way
○    Add messages about incompatible 3rd party add-ons
○    Force initial state for Runway spawn to Ready
○    Tiller blending adjusted, ramps off at a shallower rate
○    Sign in error messaging improved
○    EGT to ambient temp during cold and dark
○    Suspended hang when closing the MSFS is fixed (requires working exe.xml)
○    Suspended hang when entering or exiting the flight is fixed (requires working exe.xml)
○    Parking brake is now reliably set when loading plane
○    More reliable external power hook-in in Cold&Dark
○    Platform multithreading option is now automated
○    Optimized displays
○    Fixed misaligned displays in certain GPU configurations
○    Improved default state stability when spawning
○    Fixed certain instances of Fenix Launcher crashing on startup
○    Fixed certain instances of "bad load ins" with semi functional systems
○    Keyboard F/CTL support added
○    Config option added: Thrust Handling: Detents/Incremental
○    Future-proofing setup improvements (should show a message if Fenix is open, but requires open Fenix to be 1.0.2 or higher)
○    Fixed default panel state being reset when applying settings in launcher
○    Dave no longer allowed to use company microwave
○    Default panel state being applied much faster
○    Cold&Dark now doesn't leave some stuff unset
○    Fixed engine glitches on Cold&Dark start
○    Improve MSFS perf when running Displays on CPU or iGPU
○    Process priority tweaks
○    Tweaked DirectX threading settings
○    Implemented cockpit texture quality option
○    Per-livery config
○    Mostly fixed SELCAL/Registration (still not 100% reliable)
○    N2 goes 'XX' correctly on EWS
○    Added simulation rate increase up to 2x (for now, will increase it as we do more testing)
[EFB]
○    EFB general stability and load-in improvements
○    Fixed pushback issues, pushbacks should now just work
○    Fixed issue with non-reconnection of EFB with Fenix restart
○    Fixed day/night button on Navigraph app

 

Bearbeitet von conaly
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Dimitri, Danke für die Info! Ich gehe davon aus, dass sich die Shark-Experten weltweit schon mal dem Datenverkehr des MSFS mit seiner Heimat in den vergangenen 2 Jahren "auf den Zahn gefühlt" haben und sich schon gemeldet hätten, wenn im Zuge des DRM auch Daten übermittelt werden würden, die den Lizenzgeber nichts angehen. Der FENIX ist noch recht neu und die übermittelten Daten beim Logon unterliegen bisher nur Vermutungen. D.h. wir gehen alle erstmal davon aus, dass der FENIX-Verein nur aus "Mauerblümchen" besteht und nichts Böses wie damals der FSLabs-Verein im Schilde führt.

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  • 11 Monate später...

Nach langer Funkstille gabs gestern, zum einjährigen Jubiläum des Busses, ein großes Blogupdate, welches die weitere Entwicklung des Fenix A320 beschreibt. Kurzfassung: Viel Rework in der Mache für das neue Engine-Modell, welches mit V2 und den IAE-Triebwerken ausgeliefert wird. Dieses befindet sich bereits in der BETA. Dazu Fixes an den Flight Dynamics, komplette Neuerstellung des EFB (nicht so wie ein anderer Hersteller mit vier Buchstaben, der dafür gefühlte Jahre braucht), komplette Neuzeichnung der Instrumente und weitere Dinge. Das neue Engine-Modell wird zum Release, zu welchem noch kein Datum genannt wurde, nur für die IAE-Triebwerke zur Verfügung stehen, alle anderen Updates soll es auch bei der CFM-Variante geben, welche dann anschließend aufs neue Engine-Modell angepasst wird.

https://fenixsim.com/blog/entries/2023-05-19_anniversary/

 

Aussagen im Discord-Server nach wurden allerdings die Sharklets erstmal hinten angestellt und werden nicht mit dem V2-Release kommen, weil wohl erstmal der Engine-Modell stehen muss, bevor die Flossen ihr Finetuning erhalten können.

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Nach langer Funkstille gabs gestern, zum einjährigen Jubiläum des Busses, ein großes Blogupdate, welches die weitere Entwicklung des Fenix A320 beschreibt. Kurzfassung: Viel Rework in der Mache für das neue Engine-Modell, welches mit V2 und den IAE-Triebwerken ausgeliefert wird. Dieses befindet sich bereits in der BETA. Dazu Fixes an den Flight Dynamics, komplette Neuerstellung des EFB (nicht so wie ein anderer Hersteller mit vier Buchstaben, der dafür gefühlte Jahre braucht), komplette Neuzeichnung der Instrumente und weitere Dinge. Das neue Engine-Modell wird zum Release, zu welchem noch kein Datum genannt wurde, nur für die IAE-Triebwerke zur Verfügung stehen, alle anderen Updates soll es auch bei der CFM-Variante geben, welche dann anschließend aufs neue Engine-Modell angepasst wird.
https://fenixsim.com/blog/entries/2023-05-19_anniversary/
 
Aussagen im Discord-Server nach wurden allerdings die Sharklets erstmal hinten angestellt und werden nicht mit dem V2-Release kommen, weil wohl erstmal der Engine-Modell stehen muss, bevor die Flossen ihr Finetuning erhalten können.
Schade, dass sie die winglet Version immer noch nicht bringen.....

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vor 1 Stunde schrieb Gulfstream:

Schade, dass sie die winglet Version immer noch nicht bringen.....

 

Meinem Verständnis nach sollen die Updates in dieser Reihenfolge veröffentlicht werden:

Zunächst V2 mit IAE-Triebwerken (neues Engine-Modell) und V2 mit CFM-Triebwerken (altes Engine-Modell)

Anschließend folgt das neue Engine-Modell für die CFM-Triebwerke

Zuletzt Sharklets für beide Varianten

 

Ich kanns durchaus nachvollziehen. Wenn die eh am Engine-Modell basteln muss ja dieses erstmal korrekt ohne Winglets laufen. Die Vorteile mit Winglets können dann anschließend aufs neue Modell angepasst werden und da ists mir lieber man released erstmal das neue Engine-Modell ohne Winglets als dieses fertig zurückzuhalten und darauf zu warten, bis alles fertig ist.

 

Ansonsten wurde zumindest angedeutet, dass der neue Unterbau auch für zukünftige Produkte genutzt werden soll, d.h. man durchaus mit weiteren Varianten rechnen kann. Ob z.B. ein A321ceo oder ein A320neo oder etwas ganz anderes ist natürlich noch Spekulation.


 

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vor 36 Minuten schrieb conaly:

 

Meinem Verständnis nach sollen die Updates in dieser Reihenfolge veröffentlicht werden:

Zunächst V2 mit IAE-Triebwerken (neues Engine-Modell) und V2 mit CFM-Triebwerken (altes Engine-Modell)

Anschließend folgt das neue Engine-Modell für die CFM-Triebwerke

Zuletzt Sharklets für beide Varianten

 

Ich kanns durchaus nachvollziehen. Wenn die eh am Engine-Modell basteln muss ja dieses erstmal korrekt ohne Winglets laufen. Die Vorteile mit Winglets können dann anschließend aufs neue Modell angepasst werden und da ists mir lieber man released erstmal das neue Engine-Modell ohne Winglets als dieses fertig zurückzuhalten und darauf zu warten, bis alles fertig ist.

 

Ansonsten wurde zumindest angedeutet, dass der neue Unterbau auch für zukünftige Produkte genutzt werden soll, d.h. man durchaus mit weiteren Varianten rechnen kann. Ob z.B. ein A321ceo oder ein A320neo oder etwas ganz anderes ist natürlich noch Spekulation.


 

 

Das habe ich auch so verstanden. Aber ich frage mich inwiefern die Winglets das Flugverhalten dramatisch verändern und ob man das im Sim merkt. Fuel, sicher. Aber das Verhalten? PMDG hatte ja auch -700 mit und ohne, mit den selben Treiber. Mir gefällt der Bus einfach besser mit Winglets 😉

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  • 2 Monate später...

Das Rollout für die V2 beginnt demnächst in zwei Phasen. Die erste Phase enthält u.A. ein das FBWv2, neue Display-Rendering und Performance Optimierungen. Dieses wird in den nächsten Tagen gepackt und dann ausgerollt. Bis Ende September soll die zweite Phase kommen, in welcher das neue Außenmodell und die IAE-Triebwerke, das EFBv2 und ggf. Bugfixes für für den ersten Teil kommen.

 

Dazu kommt Ende des Jahres zusätzlich ein Expansion Pack, welches den A319 und A321 enthält! Dieses wird 39,99GBP kosten. Anfang nächsten Jahres folgt dann ein kostenloses Update mit Sharkles für alle Varianten.

 

https://fenixsim.com/blog/entries/2023-08-05_v2_rollout/

 

 

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Fenix V2 Block 1 ist gestern erschienen. Das Changelog:

 

Zitat

V2 Block 1

A320 CFM V1.5.1.198

[APP]

  • Removed legacy display render options
  • Forced default to new display renderer
  • Added checkbox to enable legacy display selection, CPU only
  • Added checkbox to enable display synchronisation
  • Added "?" next to options in order to explain functionality, replacing tooltips

[EFB]

  • Fixed weight and balance discrepancies
  • Updated layout to 180 PAX
  • Updated EFB Map to support AMDB and new Navi Maps
  • Removed loading bars from Map and Charts to facilitate faster load-in

[DISPLAYS]

  • Complete rewrite and redrawing of PFD encompassing fonts, colours, element size and positioning, matched pixel by pixel to real display.
  • Complete rewrite and redrawing of ND encompassing fonts, colours, element size and positioning, matched pixel by pixel to real display.
  • Complete rewrite and redrawing of Upper ECAM encompassing fonts, colours, element size and positioning, matched pixel by pixel to real display.
  • Complete rewrite and redrawing of Lower ECAM encompassing fonts, colours, element size and positioning, matched pixel by pixel to real display.
  • Complete rewrite and redrawing of FCU encompassing fonts, colours, element size and positioning, matched pixel by pixel to real display.
  • Complete rewrite and redrawing of Clock Display encompassing fonts, colours, element size and positioning, matched pixel by pixel to real display.
  • Increased brightness of all displays for better visibility in bright daylight.
  • Rewrote the entire display render pipeline to increase performance, the old display pipeline is still supported but not recommended.

[FM, FBW & AUTOFLIGHT]

  • Rudder authority retuned system side to provide consistent behavioural output to the user
  • Fixed a bug with aileron ground-to-normal blending law, now correctly blending in 0.5s per the real aircraft
  • Retuned aileron response times during blending
  • Retuned and refined fly-by-wire implementation re Yaw x Roll relationship, the aircraft should now more appropriately compensate for roll moments induced by introducing rudder input
  • Retuned lateral ground friction values in conjunction with the above rudder authority changes to ensure cohesive and consistent lateral control properties
  • Fixed a bug with the fly by wire inhibiting aileron orders being sent when the aircraft was in FLARE mode
  • Reworked spoiler deployment to dump lift faster, ensuring the aircraft settles quickly
  • Rewritten control surface parameters
  • Adjusted gyro and other stability factors in FM
  • Externalised elevator dynamics into system code
  • Implemented proprietary surface deflection and dynamic pressure simulation to elevator code
  • Adjusted aileron handling properties
  • Adjusted aircraft inertia
  • Adjusted elevator-code effectiveness to achieve desired pitch-rate in direct law
  • Adjusted roll rate in raw flightmodel/direct law
  • Rewrote Fly-by-Wire entirely with correct C* Law fundamental philosophy
  • Implemented corrected C* Law mathematics and computations
  • Adjusted data-flow for inputs/outputs used by the fly-by-wire algorithms
  • Adjusted/corrected data bias in C* calculations for different flight states
  • Added dynamic stick mapping as featured on real aircraft based on aircraft state and C* Limits
  • Fixed THS movement being inhibited while stick input is detected
  • Adjusted elevator limits in line with specified limitations on real aircraft in flight
  • Retuned FBW pitch axis for change in elevator
  • Retuned FBW pitch axis for less off-axis snap
  • Retuned FBW roll axis for change in aileron
  • Retuned FBW roll axis for less roll-in snap
  • Generalised AP PID tuning to accommodate large scale changes to flight dynamics
  • Retuned AP PIDs for more response, better behaviour in ALT Capture Modes
  • Retuned AP PIDs for better FD coupling
  • Retuned ATHR for better response and accuracy
  • Corrected FBW load factor limits per system spec
  • Corrected direct law elevator limits, resulting in a slight increase in nose “weight” when rotating
  • Retuned FBW roll compensator for increased precision during roll manoeuvres
  • Retuned FBW pitch compensator for increased precision during speed changes
  • Retuned FLARE mode properties for new flight dynamics
  • Fixed oscillations during substantial pitch manoeuvres
  • Fixed oscillations during 2x simspeed
  • Adjusted FLARE/GROUND flight control unlatch logic and properties
  • Adjusted THS zero logic post touchdown to incorporate correct activation gates
  • Adjusted trim entries in raw flightmodel for better accuracy and post-rotation stability
  • Improved autopilot rudder use for single engine flight (yes, we know, engine model still not good in single engine flight!)

[AVIONICS & SYSTEMS]

  • Sync’d systems and MSFS icing, icing now works and affects aircraft, anti-ice systems now effective
  • Swapped old nasty TERR out for new shiny PEAK mode TERR
  • Fixed crash in calculation of alternate fuel
  • Fixed MCDU LATREV page crash
  • Fixed spurious ECAM faults when IRS not aligned on ground
  • Added IR NOT ALIGNED ECAM
  • Fixed issue where ECAM advisories would not call the associated page because other advisories were still active
  • Added blinking ECAM align message for alignment failure
  • Fixed swapped left and centre gear MIP indicators
  • Fixed LNAV CF legs flying too for away before turning inbound
  • Fixed incorrect bleed temp on ECAM for engine 2
  • Fixed inconsistencies in wind data between IRS outputs on hybrid GPIRS system
  • Added DME bias to ILS DME classes and DME calculations
  • Do not change appearance of roll limit indicators in PFD attitude during alpha protection
  • Modified emergency exit signs to use LGCIU signal 12 and fix signs auto mode to use the same signal 12 (tl;dr - gear up ding now study level)
  • Fixed issues with ALTN FUEL/TIME calculation
  • Added clamp for new LNAV CF code to not be called if output is not a correct shortcut
  • Fixed ECAM advisories in single ECAM mode
  • Fixed PPOS on empty FPLN does not maintain the same ID
  • Fixed V/DEV jumps during descent when toggling between selected and managed speed
  • Small modification/clamp to idle descent angle calculation logic, calculations unchanged
  • Adjusted logic to clear active advisories when FWC inop
  • Fixed some DX12 bugs/crashes
  • Smoothed out aileron droop to align with flap extension
  • Fixed an issue where VNAV did not properly calculate distances, causing routing issues (EGCC23R/SONEX1R)
  • Make sure CLB or DES prompt appears when altitude constraint entered directly on FPLN page in cruise phase
  • Fixed an issue where some descend altitude constraints could be missed
  • Fixed ECAM CRUISE engine data not showing advisories for vibration data
  • When engine not running, display eng limit according to thrust lever position
  • Engine pressure indication should show values in increments of 2
  • Adjusted parking brake pressure
  • Added start valve not closed ECAM procedure
  • Improved conditions for detecting start valve faults
  • Fixed L/G not down ECAM message during go around with MCT thrust
  • Allow spoiler panel control on the ground
  • Fixed alpha floor engaging only at alpha max
  • Fixed FADEC fault displayed as engine failure
  • Fixed traffic indication on ND should not have the alt delta be affected by QNH setting (VATSIM fix)
  • Rewrote DECEL pseudo waypoint generation algorithm
  • Fixed SEC F-PLN distance calculation bug
  • Fixed issue with FCU alt being replaced by CST alt on RNAV approaches, despite FCU alt > CST alt
  • Keep departure runway visible on ND
  • Added lavatory smoke failure
  • Fixed null pointer exception (autoflight)
  • Added an extra alt constraint check after construction of the idle descend path to detect any missed constraints that were created due to the idle descend computation
  • Fix crash in descend validation (VNAV)
  • Fixed flight control surface droop while HYD failure active during flight, added new simulation for unpowered surfaces while in the air
  • Added new and improved autopilot asymmetric thrust rudder controller for single engine flight
  • Fixed and latched FLARE FMA on long/floated landings, should no longer revert to V/S and Heading
  • VATSIM TCAS fix... again (limitation as of current is users with different simulators appearing at different altitudes due to the differences in the way different simulators calculate/handle pressure)
  • Modified reversion from DES/CLB & OPEN DES/OPEN CLB when FCU altitude increased/decreased to above/below aircraft actual altitude
  • Fixed erroneous FMA indications during climb when current altitude exceeds next WPT climb alt
  • Removed custom ground friction code
  • Fixed reversal of FWC to master warning upper/lower annunciator connections
  • Added new transition selection logic, to autoselect transition if only 1 is available
  • Added discontinuity to route drawing if approach is selected, and two or more transitions exist but are NOT selected
  • Added VNAV calculations for speed and altitude in SEC FPLN
  • Set auto-TCAS off by default
  • LBS ZFW entry box corrected to 3 boxes instead of 2
  • PFD indications with ADIRS off have been fixed
  • ENTER DEST DATA message logic corrected, should no longer trigger for no minima
  • OPT FL on PROG page logic fixed, should now depend correctly on INIT A + B
  • CHECK IRS/AIRPORT POS and REF/GPS POS DIFF MCDU messages added
  • FAC autotest extended simulation added, to be refined further
  • FMGC autotest extended simulation added, to be refined further
  • Incorrect TOD calculation when an early and high alt restriction is input fixed
  • FMS approach page, "º" symbol disappears after inserting temperature value fixed
  • PFD FD in FMA has incomplete symbology, missing "1 FD -" and "- FD 2" types, now fixed.
  • 1FD2 on PFD Logic Error, 1FD2 shown on PFD while FAC 1+2 are tripped, fixed.
  • Panel 50VU, APU TEST lights up wrong lights, now triggers APU FIRE LOOP
  • Caging always puts the STBY horizon to the correct attitude, fixed.
  • EGPWS functions available with LOW NAV Accuracy now fixed, should no longer provide enhanced coverage when nav accuracy is low
  • OPT FL available on the progress page with no data inserted, fixed
  • ADIRS Test Behaviour refined
  • CHECK IRS/AIRPORT POS and REF/GPS POS DIFF MCDU messages missing refined further
  • Corrected SOFT CRZ activation parameters w.r.t timing lockout
  • Airway Entry page should no longer auto-scroll
  • Improved Metric/Imperial unit standardisation, Fahrenheit (ew) added to duct and cabin temp readouts
  • Enroute VORs should no longer double display on ND
  • Fixed random decelerations and speed reversions in VNAV
  • Rewritten descent vertical submode switching logic according to speed margins and descent segment (early/pressurisation, idle, geometric)
  • Redefined criteria for VNAV over/under speed and speed margins
  • Changed logic for speed targets in DES (VUM/VLM/Vprof, Vhold, etc)
  • During LGCIU 1+2 fault, APs are now added to inactive systems
  • "Altitude waypoints" should no longer display altitude CSTR on ND
  • Corrected ND symbology when TO waypoint with MANUAL LEG
  • L/DEV showing on non RNP AR SIDs (temp fix - have removed them, but waiting on better data from Navigraph to ID RNP ARs on SIDs before adding them for <0.3nm cases)
  • "ATA" or first time on the FPLN page should now show in large font on MCDU
  • Corrections to FMA logic w.r.t armed modes during descent
  • L/DEV and V/DEV scales on PFD for NPAs should appear once approach phase activated in MCDU, not APPR PB on FCU.
  • Corrected FCU 1+2 Fault under LAND mode to inhibit loss of APs/FDs/FMA
  • Corrected landing capability freeze below 100ft RA
  • SEC 1+2+3 Fault Direct Law condition corrected to Flap Handle input
  • FMGC predictions now work without IRS aligned
  • Corrected EWD memo for TLA not in idle during start
  • Fixed issue with incorrect speed targets being fed to MCDU during DES
  • Fixed Hydraulic failure/off ACCU PRESS logic on HYD page
  • Adjustment to speed change/magenta markers logic
  • Corrected FOB amber box
  • Fixed holds with trackCode HM should not show as MANUAL in the MCDU, correct layout now built
  • Improved guidance in DES mode
  • Improved F-G/S and DES in APPR phase logic
  • Added CONF2+ condition for switching to G/A phase by TLA position
  • Fixed null battery data causing a crash in displays
  • Prevented incorrect selection of FCU speed
  • Returned belowProfile as an overspeed recovery option
  • Improved DES in approach phase VPath speed logic
  • Adjusted reversions for DES and F-G/S modes in approach
  • Fixed incorrect distance map causing VNAV errors
  • Adjusted XPNDR edit logic, entry inhibited when 4 digit entry present
  • Adjusted A/THR FMA mode display - cancelled IDLE msg override by the actual EWD
  • During ANN LIGHT TEST, ATC Panel digits corrected to '8888'
  • Corrected IRS/GPS data mixing during startup flow, inhibiting NAV ACCUR UPGRAD message during aircraft power-up
  • Attempted to reduce nose-down moment on touchdown by correcting FLARE logic control bias post-touchdown
  • Inhibited V/S during pushback manoeuvres
  • Added logic to CABIN READY memo, now occurs randomly during taxi-out and approach - in order to expedite, push CALL BUTTON
  • Fixed incorrect EPE that showed when no data was available, it is now dashed if no EPE is computed
  • DES guidance will now always honour the alt CST in holdings and FCU alt even if no level-off flag is set.
  • Fixed and connected both LP valve power sources to fire buttons
  • Fixed issue with DES not dashing MCDU PROG CRZ alt.
  • Added automatic assignment of CRZ ALT if none inserted on takeoff
  • Change FCU ALT > CRZ ALT, CRZ FL Update in MCDU behaviour to correct spec
  • Fixed FCU Alt > CRZ Alt not updating in PFD
  • Fixed "IRS IN ALIGN" should always show the "Greater Than 7" Symbol when time to align is equal to 7 Minutes or more.
  • Disabled Brake Temps simulation when NWS Disconnected
  • Removed Sidestick Realistic Option.
  • Fixed setting Thrust Levers to TOGA with Engines Off causes both Avionics Ventilation In and Outlet to close. Should stay open with Engines Off.
  • Fixed MCDU INIT B FUEL PRED page bug when cold and dark
  • Fixed "IRS MONITOR" on the MCDU shows time to align double.
  • Fixed VNAV bug with block altitude restriction targeting wrong alt

[VISUALS]

  • Cockpit & displays made brighter during the day and at higher altitudes
  • Slight texture cleanup to reduce level of wear in cockpit
  • Cabin & galley optimisations (increase in performance noted in testing)

[SOUND]

  • Engine start and shutdown sound logic improved (no more start noises when wind-milling with the master switch on)
  • Buzzsaw improved (especially during climb/cruise)
  • N2 whine reworked in all phases of flight
  • Engine inlet airflow noise improved
  • Cockpit wind rebuilt to be 3D with better recordings
  • Cabin packs sample improved
  • AEVC volume in cockpit adjusted
  • Exterior sound volume levelling
  • Exterior doppler effect added
  • Rear cabin soundset returns
  • Call Buttons enabled/working
  • Gear retraction recording improved
  • Gear wind noise improved
  • Optimisation of the soundset (lower memory/CPU cost)
  • Spoiler drag noise improved

[KNOWN ISSUES]

  • EXPED is a magic space button. Not behaving correctly at the moment.
  • AP roll is a little too snappy on certain occasions
  • Pitch FD bar coupling could be better
  • DIR TO with no FROM/TO entries causes crashes

 

Es wird übrigend dringlichst empfohlen den PC nach der Installation neuzustarten, da dies sonst zu gewissen Problemen führen kann.

 

Hab eben meine erste kurze Runde gedreht, die Performance ist merklich besser geworden, die Displays sehen wesentlich besser aus und der Bus setzte sich gefühlt etwas besser auf die Piste, als noch vorher. Werde heute Abend mal nen richtigen Streckenflug machen um mal etwas mehr Gefühl für die verbesserten Flugdynamiken zu bekommen.

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  • 6 Monate später...

Nach langen Verzögerungen (ursprünglich war Ende September 2023 geplant) ist nun endlich auch Block 2 des V2-Updates, welches neben der IAE-Version auch ein neues 3D-Modell (innen und außen), ein aktualisiertes Flugmodell und ein neues Engine-Simulations-Modell enthält, erschienen. Changelog:

 

Zitat

V2B2 Changelog

V2.0.0.378

[LAUNCHER]

  • Added button that opens logs
  • Adjusted default settings
  • Minor UI tweaks

[SYSTEMS]

  • Rewrote idle descent pathing generation

  • Rewrote idle descent calculation math

  • Fixed random early application of descent speed limits

  • Fixed wrong speed target being used in descent

  • Fixed managed alt modes not being available in engine out conditions

  • Ripped out the old Cost Index calculation method, which was wildly inaccurate, and replaced it with all-new data, and all-new calcs for all phases. Climb, cruise, and descent.

  • Improved Cost Index calculation, should now provide more accurate values during all phases of flight

  • Overhauled the system that loads per-livery configuration settings and determines which engine type is shown on the displays.

  • Fixed brakes increasing temperature when in a GSX pushback.

  • Reworked the brake temperature model to accurately model the heat generated by braking, and dissipation both by radiative and convective transfers. Including a simulation of the difference in real disc temperature vs indicated temperature.

  • New brakes now have variances in disc mass.

  • Adjusted cooling dynamics for brakes in gear up (closed environment w/ 0 wind) configuration

  • Parking brake now affects how fast brakes cool down

  • Further improvements to VNAV.

  • Updated METAR and TAF API.

  • Fixed multiple crashes.

  • Added FADEC hot start handling for IAE engines.

  • Fixed display of pseudo waypoints with discontinuities.

  • Updated weather API for AOC WX.

  • Fixed crash caused by calculating CI values when CRZ ALT value was no longer available

  • Reduced VDEV jumps caused by erroneous distance calculations

  • Pseudo T/C and T/D should not appear in the f-pln behind PPOS.

  • Fixed TERR STBY false positive bug

  • Fixed wiper sound playing quietly when wiper CB is pulled

  • Updated grid heading formula

  • Fixed MCDU parse error when constraint context is passed instead of value

  • Added common AOC interface

  • Fixed go around not initiated if thrust levers never moved below FLX

  • Fix holding entry is recomputed and reappears after finishing entry in some holdings

  • Rolled back onToga() calls from the TLA toga level to edge

  • Fixed VNAV does not match fixes to correct legs, causing distancemap to be wrong

  • Changed CDU brightness key sensitivity

  • Fixed crash if cockpitsetup.xml is not in the expected location

  • FWC no longer remains in takeoff mode during single engine flight

  • Fixed LNAV calculation bug on FD legs

  • Fixed default transponder code not matching the code shown on TCAS panel

  • Fixed transponder not syncing when set externally (e.g. ".x 1234" in vPilot)

  • Fixed climb speed limit when in a SID with a more restrictive speed

  • Fixed DES SPD LIM not accepting input

  • Fixed TERR STBY showing when in GPS PRIMARY

  • Fixed ditto symbol (") display on F-PLN page

  • Fixed ToC/ToD overlap on short routes

  • Added ICAO validation on AOC WX page

  • Fixed transponder codes below 0100 not working

  • Fixed bootstrapper not loading if it encountered unexpected data in an aircraft.cfg

  • Improved autothrottle mach hold

  • Fixed brake temps indicating below 0 degrees

  • Fixed brake temps not showing "XX" above 999 degrees

  • Fixed brake 2 using brake 1's indicated temp (they're now independent)

  • Fixed energy being added to the brakes when in slew

  • Multiple fixes to improve the reliability of EFB assets loading

  • Fixed CI speed issue when in lbs - this issue caused early speed reductions during descent

  • Added DCDU cockpit setup item

  • Added further failures: bird strike, engine fire, hung start

  • Added new configuration items for V2B2 art

  • Added support for LATLON waypoints in flight plan uplinks (55N052W, 5510N05215W, 552336N0521627W)

  • Adjusted FDU fire output signal for col1 & col2 lights to check both loops

  • Fixed formatting and precision on FUEL PRED page

  • Fixed missing space after un-entered ZFWCG

  • Fixed reversal in some ECAM procedures for GPWS FLAP MODE switch

  • Fixed "SPF" typo in an ECAM message

  • Added engine surge failure

  • Cargo door go boing

  • Fixed several ECAM messages for formatting and input sensing

  • Fixed pitot icing

  • Completed cargo door hydraulic simulation

  • Fixed GS showing on LOC only approaches

  • Fixed VNAV DES CSTR filtering

  • Optimised speed target detection

  • Fixed errors relating to TAS -> IAS conversion and overriding tropopause

  • Corrected PFD sidestick deflection activation

  • Display sync on by default

  • Added LVARS for engine type and cargo meat

  • Fixed EFB aircraft settings not saving

  • Fixed error in CAS calculation

  • Added IAE startup FADEC “bug” when high OAT

  • Fixed cargo door mechanical uplock

  • Fixed landing gear panel UNLK light logic

  • Fixed pack valves not reopening after engine start

  • Fixed IAE N1 FADEC reporting threshold

  • Made IAE engines read CONT IGN state from EEC

  • Fixed idle detection for high idle demand

  • Added SDS

  • Fixed engine shutdown procedure not triggering after engine failure

  • Added lvars for various hardware readouts (FCU, RMP, ADIRS, XPDR, QNH, Battery Voltage, and Rudder Trim)

  • Added IAE ignition faults

  • Various changes to support V2 art (engine values updating more frequently, annunciator brightness, auxiliary SimObject container titles, new interior lights)

  • Updated code signing certificate

  • Optimised LVAR setting

  • Fixed cargo isolation valve faults not closing cargo isolation valves

  • Fixed IR lights not working

  • Allow registration panels to be hidden

  • Added and tuned newer VNAV idle descent data recorded from

  • Added CVR fault ECAM

  • Added new internal input event system

  • Added proper switch to reverse in engine model

  • Fixed the elusive issue where the aircraft gets yeeted into the ground at mach 100000000

  • Fixed route showing below TA ONLY box

  • Fixed DDRMI position/numbers/test

  • Fixed alignment of 24 character ECAM lines

  • Fixed SD COND not being shown when zone controller fails

  • Fixed numbering on SD WHEEL page

  • Fixed display of ND mach CSTRs

  • Fixed yellow line on PFD when IRS are off

  • Tuned deceleration distances in VNAV pathing algo

  • Added ability to disable knob acceleration

  • Adjusted flap axis calibration

  • Adjusted throttle calibration

  • Adjusted throttle axis

  • Fixed some ECAM typos

  • Fixed strobe lights not activating when set on via MSFS control binding

  • Added GSX integration

  • Added ability for multiple armed failure conditions to be chained (so both a speed AND altitude arming)

  • Added FUEL X FEED ECAM INOP SYS item

  • Fixed issue where SID/STAR were not filtered based on runway selection.

  • Fixed STBY AOA shown as F/O AOA in ECAM

  • Removed SimBrief username from Fenix App (caused conflicts with EFB setting)

  • Added announcement system

  • Added sound attenuation from speakers within the cabin. Position within the aircraft affects the volume (directly under a speaker will be the loudest)

  • Built Audio cutout/stutter when power is interrupted (e.g. switching from APU to generators)

  • Announcement volume in the cabin increases when engines are starting, like real life

  • Cockpit door affects audio volume of announcements

  • Functional ACP PA receive knob, with adjustable volume

  • Slight randomness in announcement timings

  • Announcement soundpacks installable in Community folder, and selectable on a livery-basis (based on icao_airline in the livery aircraft.cfg)

  • Added engine fan heating ground service

  • Added REFUELG when GSX fuel hose connected

  • Added ability to call jetway/stairs when MECH overhead button is pressed

  • Added catering service during refuelling

  • Added normal brake to requirements for CAT III

  • Fixed another category of SID/STAR not showing correctly based on the runway

  • Fixed timing of yellow electric pump with cargo door

  • Fixed rudder trim not showing "L" if it's 0

  • Ensured NORM BRK in green only shows on WHEEL page if alternate brakes or autobrake fails

  • Added opt-in error reporting

  • Added tags and variants to cabin announcement system

  • Added the ability for some cabin announcements to repeat. For example, BoardingWelcome will play every 5 minutes during boarding

  • Added support for multiple layers of cabin sounds. Music can now re-start after BoardingWelcome announcement

  • Added Turbulence announcement that plays when in climb or cruise phase, and seatbelts are switched on

  • Added cabin ready configuration item

  • Fixed more potential crashes

  • Fixed incorrect speed constraint handling

  • Fixed crash experienced when DCT TO or setting an altitude constraint (usually when in APPR phase)

  • Fixed SimBrief uplink where the alternate did not have a plan_rwy (BAV)

  • Changed annunciator light bright/dim values

  • Added engine surges system handling

  • Added call sound triggering for cabin crew ready announcement

  • Smoothed out autopilot roll

  • Added N1 filtering to XEM

  • Fixed yellow hydraulic pump starting when cargo door is not in the open freefall position

  • Fixed text and formatting in OIL LO PR ECAM

  • Fixed issue that could cause APU to shutdown after a quickstart

  • Fixed pre-planned DECELs missing

  • Fixed false positive TOO STEEP PATH on high angle glideslopes

  • Fixed alternate flight plan not having fuel calculations

  • Changed hydraulic pump response during cargo door movement

  • Improved timing precision of all sounds

  • Adjusted smoothness of N1 delta when bleed demand changes N1

  • Added new tiller logic (including rudder pull tab clickspot to toggle tiller)

  • Added cabin light switching when the announcements play

  • Added hold speed modification for IAE engines

  • Improved engine no light logic

  • Improved VNAV idle descent path building

  • Changed livery configuration names to make them clearer (breaking change from the old cockpitsetup.xml format)

  • Updated external dependencies

  • Fixed even more crashes

  • Fixed selection of alternate flight plan cruise alt

  • Fixed ECP ALL button switching back to the default page

  • Fixed some crashes in VNAV

  • Fixed pack fault when cranking

  • Improved failure integration with XEM

  • Fixed igniters not automatically shutting off during MAN START

  • Many performance improvements to internal code, particularly in communicating with the simulator and between our various systems

  • Added inHg/hPa to EFIS BARO syncing

  • Improved handling of TOO STEEP PATH

  • Improved ISIS sky colour

  • Improved CAB PRESS page showing too often

  • Improved rudder travel limit

  • Fixed N2 XX display threshold

  • Fixed pack valves not reopening after master switch returned to NORM on ground

  • Fixed VERT REV showing mach incorrectly

  • Fixed issue with default panel state not being set

  • Fixed min flex being greater than max flex

  • Fixed RMP SEL light showing in incorrect conditions

  • Optimised navdata database to improve query speed

  • Added “prefer CPU rendering” option

  • Added doors opening when EVAC is commanded

  • Renamed “use wizard displays” to “display sync”

  • Removed old “use display synchronisation” option

  • Significantly improved latency between keypress and something happening on the MCDU

  • Fixed first character from being cut off on F-PLN page

  • Enabled frame pacing for display sync

  • Various small improvements to MCDU codebase

  • Made displays full res in alternate renderer

  • Fixed four systems crashes

  • Improved FBW A.Prot program (AoA dampening, alpha protection law)

  • Improved autothrottle to reduce fluctuations in steady flight

  • Updated gear cooling factor when retracted

  • Fixed crash when changing SEC F-PLN

  • Fixed another three different crashes

  • Changed default SELCAL to “-.-” if fnx_selcal_code is not provided or empty

  • Improved EGT rise threshold for no light detection

  • Fixed EPR not being visible when FADEC is powered

  • Added curve to brake input

  • Added queueing for CIDS sign audio

  • Fixed AP aggressiveness when engaging G/S

  • Removed some unnecessary logging

  • Fixed ground spoilers bumping up slightly upon retracting

  • Fixed diving below VPATH

  • Added rudder damping (controllable via EFB)

  • Fixed VNAV error causing VPATH jumping

  • Fixed AT wobbling slightly when engaging open climb

  • Improved FBW pitch behaviour

[DISPLAYS]

  • Fix left/right arrows rendering off screen on AOC FUNCTION page

  • Fixed ND: SPD Lim symbol EIS1 style

  • Fixed ECAM SD ELEC page- BATT wont show OFF

  • Fixed BATT label when off

  • Fixed V1 and Vr symbol overlay logic incorrect

  • Fixed PFD missing yellow middle marker when LS pb off.

  • Fixed flight path (including waypoints, restrictions, ...) should be on top of arc - overlay issue

  • Fixed ECAM: The red part of the outflow valve in a location should be in amber

  • Fixed ND - ADF2 offset.

  • Fixed ECAM Memo underline and box line too thin.

  • Fixed ND Navinfo Manual Marker line too thick.

  • Fixed ND - Unable to see VOR/ADF info while ADIRS are off, it should show even when those systems are failed.

  • Fix next waypoint info missing in ARC mode

  • Fix battery label on ECAM

  • Fix some crashes when using wizzard/Display Sync

  • Fix rectangle showing around XX EPR on EWD

  • Add PFD yaw bar

  • Resolved possible conflict with Nvidia Streamline

  • Added IDG LO PR/DISC

  • Enabled BUSS

  • Fixed RA threshold for turning green

  • Fixed MACH SEL overlapping with FMA line

  • Fixed alignment of upper row messages like "TA ONLY"

  • Fixed DC BATT not showing XX when off

  • Fixed GEN1/2 percentage colour when value is 0

  • Fixed alignment of ECAM memo text

  • Fixed NAV LS mode drawing

  • Fixed alignment of OFST and chrono element

  • Fixed nav info missing when IRS not aligned

  • Fixed ND range rings when IRS not aligned

  • Fixed FPA showing 5 dashes instead of 3

  • Fixed ND aircraft symbol not showing at the correct layer

  • Fixed FMA fonts

  • Fixed FCTL FCDC 1+2 and SDAC 1+2 fail symbology

  • Fixed CPC 1+2 fail symbology

  • Fixed missing "ANTI ICE" on BLEED page

  • Fixed alignment of "ALT SEL" text on lower ECAM

  • Fixed missing "XX" in COND page during SDAC 1+2 fail

  • Fixed EMER GEN frequency and voltage values, adjusted alignments

  • Fixed MAN and SYS 2 overlap

  • Fixed some colours for ND VOR info

  • Fixed FD/FPV and birdie drawing order and symbology

  • Fixed missing VOR1/VOR2 red symbology when failed in ROSE VOR mode

  • Corrected FCU minimum brightness to still have digits visible

  • Added EPR N1 mode (WIP)

  • Fixed FCU brightness visible when no power

  • Fixed speed tape left yellow mark cut off

  • Fixed PFD check alt

  • Fixed TCAS amber message on PFD and ND

  • Minor adjustment of TCAS flag on PFD

[ART & SOUND]

  • Switched over to V2 artwork and sounds - highlights:

  • Completely rebuilt exterior model and textures, for higher detail and accuracy

  • Completely rebuilt cabin to feature more modern fixtures and better detailing

  • Reduced VRAM usage and drawcalls

  • Improved cockpit window modelling

  • Remapped entire cockpit for more efficient texture and memory usage

  • Improved wingflex

  • New CFM and IAE soundsets

  • Added shadow-casting lights

  • Realistic engine spinner blur with accurate phase-shifting

  • Added multiple SatCom antenna options

  • Improved cockpit integral lighting

  • New LCD simulation for the displays (more realistic at night)

[EFB]

  • Switched over to EFB V2

  • Made significantly more responsive

  • External EFB optimised for more screen sizes

  • Added external MCDU accessible from web browser

  • Added AMDB charts from Navigraph

  • EFB data now uses Navigraph for Airports/Runways

  • Added new custom intersection functionality

  • Added send to MCDU functionality for TO perf and ZFW/ZFWCG/Block Fuel

  • Added ability to change backgrounds

  • Added keyboard Inputs

  • Added QRH in Documents

  • Added persistence in apps

  • Added a new failures app, moved from MCDU (bad UI) to EFB (good UI), filter by armed failures and failed systems.

[XEM/FM]

  • CFM Engines moved to XEM

  • IAE Engines moved to XEM

  • Improved spoiler coefficients for CFM+IAE

  • Adjusted drag with gear down

  • Adjusted contact points for new gear

  • Adjusted CFM & IAE airframe drag based on telemetry readings

  • Fine tuned CFM & IAE ram drag

  • Adjusted CFM & IAE flaps for better pitch attitude/drag

[LIVERY MANAGER]

  • Liveries now install into a single “fnx-aircraft-320-liveries” folder, decluttering your Community folder

 

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